یمن یک کشتی یونانی را با موشک هدف قرار داد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بایدن انجام مناظره‌های بیشتر با ترامپ را رد کرد وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله ترامپ: کاخ سفید باید از من عذرخواهی کند تظاهرات صهیونیست‌های خشمگین علیه نتانیاهو در تل‌آویو (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات صهیونیست‌های خشمگین علیه نتانیاهو در تل‌آویو خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو فرزندان ما را به حال خود رها کرده‌است ۵ نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در «رفح» کشته شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت اوکراین در آستانه تابستان دوم جنگ چگونه است؟ مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد ابوعبیده: نتانیاهو ترجیح می‌دهد بجای مبادله اسرا، سربازانش در جست‌وجوی اسرا کشته شوند حملات متنوع حزب‌الله علیه مواضع ارتش اسرائیل (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می‌دهد| زمزمه‌ها درباره استعفای گانتز حمله موشکی گردان‌های قدس به «عسقلان» زمان آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد حمله به یک نفتکش در بندر «المخا» یمن دیدار آیت‌الله علم‌الهدی با نمایندگان رسانه‌‌های مکتوب خراسان رضوی | سخن مرا فقط از زبان خودم بشنوید مه گرفتگی در حوزه مشهد-کلات (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی بررسی می‌شود بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خادمی حرم امام رضا (ع)
سرخط خبرها

حاج علی‌اکبری: ملت ایران امسال مقابل ۳ فتنه بزرگ ایستاد| ۱۴۰۱، سال حضور خیره‌کننده ملت در صحنه‌های سرنوشت‌ساز بود

  • کد خبر: ۱۵۵۴۸۷
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
حاج علی‌اکبری: ملت ایران امسال مقابل ۳ فتنه بزرگ ایستاد| ۱۴۰۱، سال حضور خیره‌کننده ملت در صحنه‌های سرنوشت‌ساز بود
امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال حضور خیره کننده ملت ایران در صحنه‌های سرنوشت ساز بود، گفت: در پاییز و زمستان ۱۴۰۱ امت و رهبر مظلوم ما در برابر ۳ موج فتنه بزرگ ایستاد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به برکات ماه شعبان با بیان اینکه در ارتباط با حوادث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی در سال جاری حوادث ریز و درشت زیادی داشتیم، اظهار داشت: در نیمه سال ایران انقلابی و مردم صبور ما با بزرگترین جنگ ترکیبی و رسانه‌ای از طرف عوامل استکبار جهانی مواجه شدند و دشمنان این سرزمین بیش از ۱۰۰ روز در یک جنگ شناختی تلاش کردند که چهره مخدوشی را از ایران و انقلاب و نظام اسلامی نشان دهند تا بتوانند سر میز مذاکره میوه آن را بچینند که اگر مذاکره برجامی داشتیم به سمت برجام دو و سه و چهار بروند.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: در پاییز و زمستان ۱۴۰۱ امت و رهبر مظلوم ما در برابر ۳ موج فتنه بزرگ ایستاد و از یک طرف با حملات پی در پی با شعار‌های دروغین و بزک رسانه‌ای مواجه بود و از سوی دیگر با لودگی کلامی و رفتار‌های وحشیانه، شایعه‌سازی و دروغ‌سازی و کشته‌سازی وارد میدان شدند. حوادث تلخ شاه‌چراغ، ایذه، کردستان و سیستان و قتل آرمان و روح‌الله عزیز و بسیجیان ناب انقلاب هیچگاه فراموش نخواهند شد.  

وی افزود: همچنین دشمنان تلاش کردند تا در روز‌های آخر سال با پروژه مسمومیت‌سازی دانش‌آموزان و فراخوان چهارشنبه آخر سال ناآرامی‌ها را تداوم ببخشند. علاوه بر این فشاری که از منظر جهانی و اقدامات دیپلماتیک شیطانی که دنبال شد و با اخراج ایران از برخی اجلاس‌ها و اتهامات حقوق بشری واهی علیه کشورمان تداوم یافت.  

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: موج سوم هجمه به کشورمان، التهابات ارزی و وارد‌کردن شوک‌های ناگهانی در ۳ بازار ارز، سکه و کالا بود که تلاش کردند اوضاع اقتصادی کشور را به هم بریزند و برای دلار ۱۰۰ هزار تومانی برنامه ریزی کردند. اگر چه دشمن برنامه‌های دقیقی داشت، اما گرفتار خطای محاسباتی شد و گویا ملت ایران را نشناخته بود و رهبر ما را هم نشناخته و از سنت‌های الهی درکی ندارد و ماه‌ها و روز‌های سختی بر ملت ایران گذشت و این ۶ ماه دوم تبدیل به دانشگاه حکمت‌ها و بصیرت‌ها شد. مردم علی رغم گلایه‌ها و دشواری‌هایی که در متن زندگی داشتند، اما کاری کردند کارستان و در کنار آن پس از ماه‌ها سختی با عفو رهبر انقلاب برای حدود ۹۰ هزار متهم حوادث اخیر و سایر قضایا، نظام اسلامی انعطاف و استحکام خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال حضور خیره‌کننده ملت ایران در صحنه‌های سرنوشت ساز بود، تصریح کرد: از اجتماعات کودکانه که عشق خود به حضرت بقیه‌الله را نشان دادند تا حماسه حضور در جشن غدیر تا حضور شگفت‌انگیز در راهپیمایی اربعین حسینی تا حضور بی‌نظیر در راهپیمایی ۱۳ آبان و تشییع جنازه شهیدان اغتشاشات و تا راهپیمایی بی نظیر ۲۲ بهمن و حضور میلیونی در جشن نیمه شعبان و بی اعتنایی بانوان حتی بانوان کم حجاب نسبت به هنجارشکنان بخشی از کارنامه ملت پرافتخار ایران در سال ۱۴۰۱ بود.  

امام‌جمعه موقت تهران گفت: باید در برابر این ملت بزرگ، باوفا و اهل ولایت سر تعظیم فرود بیاوریم که برغم همه دشوار‌ها اینچنین درخشیدند.  البته در این اوضاع و احوال دشمنان تلاش کردند نقاط قوت دیده نشود و دشمن تلاش کرد در یک جنگ شناختی موفقیت‌های ملت ایران در مسیر ساخت ایران قوی دیده نشود. آرامش پس از ۳ سال کرونایی سخت با اقدامات خوب دولت در واردات واکسن، کاهش بدهی‌های ملی در داخل و خارج و کاهش نسبی بیکاری، کاهش وابستگی اقتصادی به برجام و گسترش ارتباطات اسیایی با همسایگان، چین و روسیه با حفظ اصول انقلاب اسلامی است.  

حاج علی‌اکبری ادامه داد: همچنین رشد غنی سازی اورانیم و تقویت موضع ایران در مذاکرات و به سرانجام رساندن چندین پروژه راهبردی نیمه تمام، افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی، بهره برداری از بزرگترین تلسکوپ منطقه‌ای، رشد کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان که از ۶ هزار به ۹ هزار شرکت ارتقا پیدا کرد، تقویت دیپلماسی اقتصادی از جمله اقدامات موفق بود.  

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده نیز با قوت و قدرت راه کمال و پیشرفت کشور دنبال شود، گفت: البته مردم در سال ۱۴۰۱ در حوزه‌های مختلف دشواری‌های معیشتی ناشی از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در حوزه مسکن و خودرو داشتند و به همین واسطه تحت فشار قرار گرفتند. از ناهماهنگی و ضعف‌های نظارتی گله‌مندی‌هایی وجود دارد و مردم توقع دارند که در سال آینده با همت مضاعف مسئولان، سال بهتری را داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->